Gemeente Gemeente Lennik

MYDIGIPASS

Voor het digitaal aanvragen van een aantal populaire documenten via het thuisloket, aanmelden op "Mijn bibliotheek" en daarbuiten (bv. tax-on-web) kan je je aanmelden met je eID (elektronische identiteitskaart). Om te kunnen aanmelden met je eID dien je te beschikken over de pincode van je eID en een kaartlezer. Ben je al dat gedoe met de kaartlezer beu? Kijk dan hier hoe je een MYDIGIPASS profiel aanmaakt.

 

Wat zijn de voordelen?

  • je hoeft je eID via je pc of laptop slechts 1 keer te registreren (met je kaartlezer en pincode van je eID). Daarna heb je geen eID en kaartlezer meer nodig. Je kan vanaf dan eenvoudig aanmelden via een gratis app op je smartphone.
  • je bent veilig verbonden. De combinatie wachtwoord en smartphone zorgt voor een goede beveiliging.
  • je kan veilig aanmelden op tal van andere websites van overheidsdiensten
  • je kan diverse officiële documenten aanvragen bij de gemeente Lennik via je smartphone of via de website
  • je kan bankveilig aanmelden op "Mijn Bibliotheek" om boeken te verlengen enz.

 

Wat heb je éénmalig nodig?

  • Een computer
  • Een kaartlezer
  • Je identiteitskaart
  • De pincode van je identiteitkaart
  • Je smartphone (met toegang tot het internet)

 

Heb je alles bij de hand? Volg de instructies op volgende webpagina:
Stap-voor-stap handleiding MYDIGIPASS of bekijk het:
Instructiefilmpje MYDIGIPASS 

 

Je eID registreren en je MYDIGIPASS account aanmaken kan via volgende link:
MYDIGIPASS account aanmaken