Gemeente Gemeente Lennik

Nieuwe identiteit voor Lennik

Met trots stellen we jou onze nieuwe huisstijl voor. Het moderne en krachtige ontwerp communiceert helder en to the point volgens een herkenbaar systeem, en benadrukt de eenheid van onze diensten. Gemeente en OCMW zijn één geheel waarbij dit gezamenlijke logo de kers op de taart is.

Van integratie tot nieuwe identiteit

In 2020 werden Gemeente Lennik en OCMW één organisatie. Deze integratie tot Lokaal Bestuur Lennik bood de perfecte gelegenheid om onze kernwaarden en doelstellingen te herdefiniëren. In 2023 werkten we participatief aan onze missie, visie en waarden, wat leidde tot een concreet antwoord op de vraag waar Lennik voor staat en waar we naartoe willen.

Missie, visie en waarden als uitgangspunt

Missie
Lennik is een warme en toegankelijke gemeente waar leven, beleven en genieten centraal staat. Als lokale partner zetten we in op efficiëntie, bereikbaarheid en samenwerking. We hebben aandacht voor de noden van de burger en zoeken oplossingen op maat van alle betrokken doelgroepen. Hierbij streven we naar maximale participatie door iedereen.

Lennik is een mensgerichte gemeente met een vlotte dienstverlening en transparante communicatie. We zijn vooruitstrevend en ondernemen talrijke initiatieven zodat iedere Lennikenaar zich thuis kan voelen in onze veilige en groene gemeente.

Visie
Lennik wil een gemeente zijn waarin de burgers zich gehoord en ondersteund voelen. Een gemeente waar iedereen de kans krijgt om zich te ontplooien en actief deel te nemen aan het beleid.

Met een vernieuwende blik willen we blijven inzetten op innovatie en duurzaamheid. Door proactief de noden te detecteren en oplossingen op maat aan te bieden willen we tegemoetkomen aan de vragen van de burgers en al onze doelgroepen. We streven daarbij steeds naar laagdrempeligheid en bereikbaarheid.

Lennik wil zich blijven ontwikkelen tot een gemeente waar iedereen graag woont, werkt, geniet en zich veilig voelt.

Nieuwe huisstijl

Ons lokaal bestuur zocht naar een moderne huisstijl die leven en genieten centraal stelt, gecombineerd met een krachtige uitstraling. Soon, The Creative Branding Agency, ontwierp onze nieuwe huisstijl die deze waarden perfect weerspiegelt. Het ontwerp communiceert helder en benadrukt de eenheid van onze diensten. Gemeente en OCMW zijn één geheel, met dit gezamenlijke logo als de kers op de taart van een langdurig integratieproces.

Gefaseerde uitrol

Vanaf nu zal onze nieuwe huisstijl geleidelijk zichtbaar zijn in het straatbeeld en op verschillende communicatiedragers.

De eerste tastbare verandering voor burgers is het infomagazine in een nieuw jasje dat vanaf morgen in de brievenbussen valt. Ook via de kleding van de technische dienst, (beach)vlaggen in het straatbeeld dragen we onze nieuwe stijl fier uit. Op de website worden het kleurgebruik en de nieuwe lettertypes alvast geïntegreerd in afwachting van de ontwikkeling van een volledige nieuwe website.

In een tweede fase wordt de signalisatie van onze locaties in het straatbeeld en de stijl voor onze sub-entiteiten als GBS ’t Rakkertje, de Academie, de bib,… ontwikkeld. Ook het wagenpark krijgt een nieuw jasje.

We kijken ernaar uit om samen deze nieuwe identiteit te omarmen en Lennik nog mooier en herkenbaarder te maken!

Gepubliceerd op di 01 okt 2024