Gemeente Gemeente Lennik

Renovatie gemeentehuis

Ben jij ook benieuwd hoe we je bezoek aan onze diensten in de praktijk aangenamer zullen maken? Lees snel verder.

Zoals je ongetwijfeld hebt gemerkt, zijn de werkzaamheden aan het nieuwe gemeentehuis inmiddels van start gegaan.

We lieten je al weten dat het resultaat, het nieuwe gemeentehuis, van jouw bezoek aan onze diensten een aangename, ‘klantvriendelijke’ ervaring moet maken. Hoe gaan we hiervoor zorgen? 

In eerste instantie zullen we je bezoek aan het gemeentehuis gemakkelijker maken. Alle loketten zullen zich op het gelijkvloers bevinden zodat je eigenlijk, van zodra je het nieuwe gemeentehuis zal binnenkomen, zal weten waar je moet zijn.

Zal je toch moeten wachten, dan zal een sfeervolle en modern ingerichte wachtruimte - met veel zitruimte - dat ongetwijfeld een stuk aangenamer maken. Bij extra drukte voorzien we ook de mogelijkheid om extra loketten te openen, zodat de wachttijd eigenlijk nooit te hoog oploopt.

We verhogen onze dienstbaarheid naar de inwoners ook toe met verscheidene besprekingsruimtes waar je op een discretere manier zal worden ontvangen.

Het nieuwe gemeentehuis past in onze ambitie om de inwoners van Lennik op een meer professionele en klantgerichte manier te ontvangen. Als inwoner van Lennik zal je je bezoek aan het nieuwe gemeentehuis ongetwijfeld aangenamer ervaren.

Naast het verhoogde comfort van de bezoeker houden we in de plannen van het nieuwe gemeentehuis ook rekening met de uitdagingen van morgen. Met een energiezuinigere verlichting en verwarming geven we voorrang aan duurzame energie, en we zijn ook bezig om onze digitale dienstverlening gevoelig uit te breiden. Naast het thuisloket zal er in ons nieuwe gemeentehuis ook een digitaal inzageloket aanwezig zijn, waardoor bijvoorbeeld aanvragen een stuk vlotter zullen verlopen.

Het nieuwe gemeentehuis was een noodzaak... een noodzaak om de inwoners van Lennik nog meer dienstbaarheid te verlenen en hen te tonen hoe ze hun administratieve aangelegenheden kunnen regelen in een aangename, klantgerichte en toekomstgerichte omgeving. 

Met het nieuwe gemeentehuis zetten we een grote, concrete stap op de weg naar een klantvriendelijk en hedendaags administratief centrum, ons lange termijn doel.

Gepubliceerd op do 07 mrt 2019